tisdag 6 september 2011

Hemma från Barcelona


Har spenderat 4 dygn i Bacelona tillsammans med arbetskamrater. Väldigt roligt!! Att det även innebar 3 nätter helt ensam utan sömnavbrott var ett stort plus i kanten. Vi har hunnit se både Barcelonas dag - och nattliv, shopping, bad i medelhavet, turistande, studiebesök, äta massa god mat, intressanta personliga samtal och lite mindre intressanta jobbsamtal ;-). Helt galet egentligen vad man kan hinna med på så kort tid. "Sova kan man göra när man kommer hem" sa de andra, men jag kände väl mer att nu är jag här bl.a. för att vila. Och trots att det var skönt, så saknade jag guldklimparna och mannen mycket.

Nu är jag hemma igen och fortsätter projekt "få ordning i huset efter flytten". Efter att ha besökt öppna förskolan och ätit lunch på fältet med goda vänner medan mannen spacklat och målat i ett rum har jag målat med fogfinish i köket. Det känns som ett evighetsprojekt! Kan bara måla fogar runt ca 10 plattor åt gången eftersom man måste torka av det efter en viss tid och det brukar bli före dagislämning, och vem vet vad för oförutsett som kan hända imorgon bitti så att jag inte hinner torka?

1 kommentar:

  1. Kul att läsa, och det blev ju bra. Eller hur? Välkommen till bloggvärlden

    SvaraRadera